{Score}/{MaxScore}

Wat ga ik doen?

Activiteiten
De activiteiten in deze opdracht dragen bij tot het volgende leerdoel:
Je beschrijft de betekenis van de EU voor de inwoners van Europa.

Aan de slag
Stap Activiteit
Stap 1 Je leest in de Kennisbank over de oprichting van de Europese Unie. Je beantwoordt er vragen over.
Stap 2 Je leert over 'vrij verkeer van mensen en producten' binnen de EU. Je leest een tekst over Polen en Poolse werknemers in Nederland. Je beantwoordt vragen daarover.
Stap 3 en Je bespreekt met een klasgenoot een stelling over het Eurovisie Songfestival en verzamelt daar argumenten over. Daarna bekijk je twee kaarten en beantwoordt de vraag over deelnemende landen.
Stap 4 en Je leest over de weerstand van een aantal landen om lid te worden van de Europese Unie. Je bedenkt met een klasgenoot argumenten voor en argumenten tegen het aantal landen dat lid is van de EU.
Afronding    
Onderdeel Activiteit
Begrippen De begrippenlijst bevat begrippen over de Europese Unie
Eindopdracht A Kies je voor opdracht A: dan maak je een toets.
Eindopdracht B Kies je voor opdracht B: dan maak je met een klasgenoot op een uitgeprinte kaart een rondreis door Europa.
Terugkijken Terugkijken op de opdracht.


Benodigdheden
Een printer, kleurpotloden of - stiften.

Tijd
Voor deze opdracht heb je ongeveer 2 à 3 uur nodig.
Tijd is mede afhankelijk van de keuze van het eindproduct.

 

v1.12.0.0 Copyright © 2025 VO-next