{Score}/{MaxScore}

Introduction

Het onderwerp van dit blok is Valentijnsdag.

  • Maak groepjes van drie of vier leerlingen.

Bespreek de volgende vragen in jouw groepje:

  • Wat weet jij van Valentijnsdag?
  • Wordt er bij jullie op school iets georganiseerd voor Valentijnsdag?
    Zo ja, wat?
  • Heb je wel eens een Valentijnskaart gestuurd of ontvangen? Van of naar wie?

Wees gerust, dit hoef je ook nog niet allemaal te weten.
Je gaat hiermee aan de slag in deze opdracht.

Step activiteit
activity
leerdoel
aim
tijd
time
  introduction Je gaat nadenken over wat je al weet. 10
Step 1

listening
Valentine’s day

Je kunt een gesproken tekst over Valentijnsdag begrijpen en er vragen over beantwoorden. 15
Step 2

reading
Valentine’s Day

Je kunt een tekst over Valentijnsdag begrijpen en er vragen over beantwoorden. 15
Step 3 vocabulary and irregular verbs Je leert vocabulaire over Valentijnsdag en kunt die gebruiken. De onregelmatige werkwoorden: to eat, to fall, to feed en to feel. 15
Step 4

grammar
Future

Je kunt de Future gebruiken. 10
Step 5

speaking
Talking about love

Je kunt een gesprekje voeren en daarin vertellen over relaties. 10
Step 6

writing
An email

Je kunt een e-mail over Valentijnsdag schrijven. 20
Step 7

evaluation

Nadenken over wat je geleerd hebt. 5
Step 8

extra
My funny Valentine

   
v1.12.0.0 Copyright © 2025 VO-next