Introduction
Het onderwerp van dit blok is lekkernijen.
- Maak groepjes van drie of vier leerlingen.
Bespreek de volgende vragen in jouw groepje:
- Waaraan denk je bij het woord delicatesse?
- Wat is het lekkerste wat je ooit hebt gegeten?
- Wat is het smerigste wat je ooit hebt gegeten?
- Hoe denk je dat leverpaté gemaakt wordt?
Bekijk hieronder de stappen die je gaat zetten.
Step
|
activiteit activity
|
leerdoel aim
|
tijd time
|
|
|
introduction
|
Nadenken over wat je al weet.
|
10
|
Step 1
|
|
listening
Raymond Blanc
|
Je kunt een video van de kok Raymond Blanc begrijpen en er vragen over beantwoorden.
|
15
|
Step 2
|
|
reading
Disgusting delicacies
|
Je kunt teksten over vreemde lekkernijen begrijpen en er vragen over beantwoorden.
|
15
|
Step 3
|
|
vocabulary and irregular verbs
|
Je leert vocabulaire over lekkernijen en kunt die gebruiken. De onregelmatige werkwoorden: to understand, to wear en to write.
|
15
|
Step 4
|
|
grammar
Quantifiers
|
Je kunt de quantifiers: some, any, much, many, few en little gebruiken.
|
10
|
Step 5
|
|
speaking
Talking about food part 3
|
Je kunt discussiëren over je favoriete eten.
|
10
|
Step 6
|
|
writing
The best recipe
|
Je kunt een e-mail schrijven met een recept.
|
20
|
Step 7
|
|
evaluation
|
Nadenken over wat je geleerd hebt.
|
5
|
Step 8
|
|
extra
Chinese Food
|
|
|